Извор: eKapija
Град Кикинда ставио је на јавни увид Нацрт плана детаљне регулације аеродрома Кикинда.
Како је и раније најављено, аеродром је планиран југозападно од Кикинде, непосредно уз државни пут Иб реда бр.13, на правцу ка насељу Башаид, на месту постојећег спортско-пољопривредног аеродрома Дракслеров Салаш који са својом травнатом пистом не испуњава услове за одвијање цивилног путничког саобраћаја.
- Из тог разлога, предвиђа се изградња савременог аеродрома са вишенаменском функцијом - привредном, спортском, туристичком и пословно-путничком – наведено је у документу који је израдио Завод за урбанизам Војводине, а наручио Град.
Нови аеродром имаће полетно-слетну стазу 1200 × 30 м, са остављеном могућношћу проширења и продужења, за авионе распона крила од 15 до 24 м. За меродавни ваздухоплов је узет АТР-72, док је за критичну летелицу узет Ц-130 Херцулес.
У североисточном делу комплекса, планира се простор на којем ће се градити административна управна зграда са торњем, објекат за пријем и отпрему путника, хангари за летилице, платформа за паркирање авиона, манипулативне површине, рулна стаза, али и падобрански круг и хелидром, као и паркинзи и станица за снабдевање горивом.
Укупна резервисана површина за све неопходне садржаје аеродрома је 4,6 ха.
Новопланирани хангар служиће за спортску и привредну авијацију, а објекат је намењен гаражирању авиона.
Контролни торањ биће највиша зграда на аеродрому, са минималном висином од 30 м.
Падобрански круг, како стоји у документу, јесте дефинисана површина за слетање падобраном било намерним скоком или падом падобрана.
То, додаје се, мора да буде равна површина, са минималним радијусом од 25 м.
Када је у питању хелидром, он је дефинисан као хелидром на земљи, за хеликоптере класе 1, 2 и 3.
Административно пословни објекат садржаће царину, полицију, шпедицију, објекте угоститељства и др, док ће објекат за путнике имати део за путнике у одласку, доласку и оперативни део.
У плану је и градња интерне саобраћајне мреже и паркинг површина, као и градња трокраке раскрснице у регулацији државног пута и саобраћајни прикључак за прилаз пољопривредном земљишту.
Циљ градње аеродрома, додаје се, јесте повезивање Севернобанатског региона са аеродромима у Нишу, Вршцу, Београду, Подгорици, Тивту и у земљама источне Европе, али и превоз поште и организација спортско-туристичких манифестација.
План је на јавном увиду до 9. фебруара.
Мапа: Садашњи аеродром у Кикинди "Дракслеров салаш"
Б. П.